פתח תפריט נגישות
מפגש עם ד"ר רג'יב שאה, מנהל ה- USAID בפקולטה לניהול | להב פיתוח מנהלים

מפגש עם ד"ר ראג'יב שאה, מנהל ה- USAID, ארגון הסיוע הבינלאומי של ממשלת ארה"ב, במסגרת תכנית לימודים ייחודית של רקנאטי ובית הספר למנהל עסקים קלוג, אוניברסיטת Northwestern בארה"ב, ובסיוע ה-USAID.


תכנית לימודים ייחודית, משותפת לקלוג והפקולטה לניהול במסגרתה לומדים כ- 20 מנכ"לים ומנהלים פלסטינים בכירים

במסגרת המפגש, ענה ד"ר שאה על שאלות של משתתפי התכנית, לדבריו:

"אני מקדם בברכה את תכנית הלימודים באוניברסיטת תל-אביב, אנו מקבלים בברכה כל מה שיכול לקדם את השלום והיציבות באזור. אנו פועלים במטרה להביא את הקהילה העסקית והיזמים הצעירים הפלסטינים לכך שיוכלו להביע את עצמם במישור העסקי, להתפתח, ובכך להגדיר מחדש את הקונטקסט הכלכלי הפלסטיני. בביקורנו בארץ, למדנו את המגבלות הפוליטיות המקומיות וראינו שלמרות זאת, יש גם הצלחות. אנו שמחים להכיר את התחומים אותם אתם מייצגים. אין ספק שארה"ב יכולה לסייע ליזמים להצליח בתחומם על ידי קיום קשרים עסקיים בין אנשי עסקים פלסטינים ובין חברות אמריקאיות מעוררות השראה, וחיבור למוסדות להשכלה גבוהה. בעינינו אתם העתיד ואנו שמחים על החיבור לרקנאטי באוניברסיטת תל-אביב. לגבי פיתוח החקלאות המסחרית בגדה וברשות, אנו דואגים לכך כי העוסקים ביזמות חקלאית בגדה וברשות יטמיעו את הסטנדרטים הגבוהים הנדרשים על ידי משרד החקלאות האמריקאי, תוך מתן דגש על צמחי תבלין, שהם גידול חשוב באזור. בנוסף, אנו עובדים על תכנית פיתוח מקורות מים חדשים. לישראל יש טכנולוגיה נהדרת בכל הקשור להשמשת מים לצרכי חקלאות ואנו מקווים כי תשכילו להשתמש בה. ארה"ב שותפה עם ישראל בתהליכי פיתוח טכנולוגיות מים כחלק מהמאמצים ליצור ביטחון תזונתי בעולם. נושא חשוב נוסף הוא שילובם של נשים בעסקים בכלל וגם בחקלאות. אנו פועלים ליצירת נטוורקינג בין נשים פלסטיניות לפורום של מנהלות בכירות בחברות אמריקאיות במטרה לייצר קשרים עסקיים לקידום הנשים הפלסטיניות. עם שיתוף הפעולה הנכון, אנו מאמינים כי נוכל להטמיע את הידע העסקי שלנו בחברות שלכם ובכך נעזור לכם לקדם את פעילותכם."

הביקור של ד"ר שאה נקבע בהקשר של תכנית לימודים ייחודית המשותפת לרקנאטי, אוניברסיטת תל אביב ולבית הספר למנהל עסקים קלוג מאוניברסיטתNorthwestern  בשיקאגו, במסגרתה לומדים כ- 20 מנכ"לים ומנהלים פלסטינים בכירים מחברות טכנולוגיה וחקלאות מסחרית בערי הגדה המערבית (רמאללה, שכם, בית לחם ועוד) על מגוון תפיסות וכלים חדשניים , מקצועיים ועסקיים שיסייעו להם לפעול תוך חשיבה המתאימה לחברות הפועלות בזירה הגלובלית.

אודי אהרוני, מנכ"ל להב פיתוח מנהלים, הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב: "ביקורו של ד"ר ראג'יב שאה מנהל ה-USAID  המעניק סיוע לתכנית לימודים כ"כ ייחודית, מראה כי שיתוף הפעולה בין Kellogg לבין רקנאטי צלח. מרצים בכירים ממוסדות אלו מקנים ידע אקדמי ופרקטי למנהלים ויזמים מהגדה ומהרשות הפלסטינית שיוכלו להרחיב את עסקיהם ברמה בינלאומית. אין ספק שמפגשים עסקיים ואקדמיים מעין אלו, יוצרים גשר לדיאלוג עמוק יותר בנושאים, שאינם קשורים בהכרח לתחומי הלימוד, ומהווים בסיס לשיתופי פעולה עתידיים".

לדברי אלון אפשטיין, מנהל הפיתוח של להב: "פיתוח תכנית לימודים ייחודיות כמו זו המתנהלת בימים אלו בלהב ובה לומדים 20 מנהלים פלסטינים בכירים מתחום הטכנולוגיה והחקלאות המסחרית, מהווה עבורנו אתגר גדול ויחד עם זאת, אנו משוכנעים שגם מחזור תלמידים זה, כמו הקודם, שהיה הראשון בסדרה, יסייע למשתתפים בו להגיע להישגים משמעותיים". 

בין משתתפי המפגש: ד"ר שאה – העומד בראש ארגון USAID, פרופ' משה צבירן – סגן דיקן הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א, פרופ' גדי אריאב – ראש המרכז לחקר עסקים גלובליים ברקנאטי – הפקולטה לניהול, פרופ' רענן ריין – סגן נשיא אוניברסיטת ת"א, David Harden – ראש המשלחת של USAID לגדה המערבית ורצועת עזה, ואלון אפשטיין – מנהל הפיתוח של להב.

מנהל ה- USAID, ברקנאטי

המאמר נכתב על ידי להב פיתוח מנהלים

ארגון אקדמי בינלאומי מוביל לפיתוח, לצמיחה וללמידה יוצרי ערך, להתמודדות עם אתגרי הניהול של המחר. בית אקדמי למנהלים לרכישת ידע, מיומנויות וכישורים לאורך כל שנות הקריירה הניהולית שלהם.


מאמרים מאת להב פיתוח מנהלים