2017, לאן: הטרנדים החמים שעלינו לצפות להם

2017, לאן: הטרנדים החמים שעלינו לצפות להם

2016 הייתה שנה מרתקת בהיבטים של התפתחות השיווק הדיגיטלי, המציאות הרבודה חשפה את פניה כשניסינו לתפוס פוקימונים, הצ'אטבוטים עזרו לנו לקבל מידע בנושאים שונים ונחשפנו לעוד ועוד שידורים חיים ברשתות החברתיות (כולל העימות הנשיאותי בין הילארי קלינטון ודונלאד טראמפ). אז מה יקרה ב-2017? רשמנו מספר טרנדים שעלינו לצפות להם.

 

מגמת השידורים החיים תלך ותתעצם:

פייסבוק לייב, שידורים חיים ביוטיוב, פריסקופ של טוויטר, השידורים החיים סחפו אחריהם אינספור מותגים ואנשים פרטיים. 
הדוגמה אולי הכי בולטת לחשיבות של השידורים החיים הייתה כאשר העימות הנשיאותי הראשון בין הילארי קלינטון לדונאלד טראמפ שודר בשידור חי ברשתות החברתיות ובאתרים שונים. המגמה צפויה להמשיך ולהתעצם גם ב-2017. עד עכשיו שידורי הסטרימינג לא היו חפים מבאגים, והגולשים מיהרו להביע את זעמם כאשר השידור של טקס הגראמי נפל עקב תקלות טכניות, אך סביר להניח שחיבורים מהירים יותר והתפתחויות טכנולוגיות ישפרו את חוויית הסטרימינג השנה, מה שיהפוך את השידורים החיים ברשתות לתוכן MUST עבור מותגים רבים.

 

התחזקות התכנים הנעלמים:

סנאפצ'ט הייתה הראשונה שהתחילה בטרנד שסחף את בני הנוער, וכיום גולשים רבים (בעיקר בקרב בני נוער) יודעים שאם יפספסו את התוכן שהועלה על ידי המותג האהוב שלהם, הם לא יזכו לראות אותו שוב, וזה ממש לא בא בחשבון.
לאחרונה גם אינסטגרם הצטרפה לטרנד כאשר השיקה את האינסטגרם סטוריז, מנגנון דומה המאפשר למשתמש להעלות תוכן שישותף ל-24 שעות בלבד. 
יש להניח שפלטפורמות נוספות יצוצו ושרשתות ותיקות כמו טוויטר יצטרפו גם הן לטרנד הסוחף, ואולי כתוצאה מכך, סנאפצ'ט תצטרך להציע משהו נוסף שישאיר אצלה את בני הנוער ויגרום לאוכלוסיות אחרות גם כן להתחבר אליה.

 

היחלשותה של התנועה האורגנית:

לצערם של מותגים ועסקים רבים שמתעסקים בהעלאת תוכן לרשתות החברתיות, ללא השקעה כספית, לא ניתן להשיג היום תוצאות טובות בפרסום. הקידום הממומן הפך מהמלצה לחובה עבור המפרסמים, וככל שהזמן עובר, כך צריך להשקיע יותר כסף כדי להיות רלוונטיים. יש להניח שמותגים רבים ימשיכו להשקיע יותר בקידום ממומן ופחות בתוכן אורגני מקורי, זאת למרות שתוכן אורגני חכם, מקורי, מועיל ובתזמון טוב הוא משהו שגולשים תמיד שמחים להיתקל בו, והאפקט שלו תמיד יהיה חזק.

 

צ'אטבוטים:

תאמינו או לא, הצ'אטבוטים קיימים כבר עשרות שנים, אך עדיין לא נמצאים בתפוצה מאד רחבה.
אפליקציית ההודעות הסינית וויצ'אט הייתה הראשונה שהדגימה ב-2013 כיצד מותגים יכולים להשתמש בצ'אטבוטים על מנת ליצור קשר עם הלקוחות שלהם. גם גוגל השיקה לא מזמן את אפליקציית Allo, שבה בנוסף לצ'אט עם משתמשים ניתן להשתמש ב  Assistant, צ'אטבוט שיכול לסייע בקבלת מידע על מזג אוויר, תוצאות ספורט, חיפוש ברשת ועוד. למרות שיש עוד לא מעט לעשות על מנת לשפר את הטכנולוגיה, חברות רבות כמו פייסבוק ומייקורוסופט מנסות גם הן לפתח צ'אטבוטים משלהם, וסביר להניח שב-2017 צ'אטבוטים שונים ינסו בדרכים שונות להקל על חיינו.

 

מציאות רבודה:

רבים יגידו ששנת 2016 הייתה השנה שבה הפוקימונים חזרו לחיינו, אפליקציית פוקימון גו השתלטה על חייהם של משתמשים רבים שחיפשו פוקימונים בכיכר העיר, בעבודה ואפילו במקומות שונים בבית.
בשנת 2017 יש לצפות שמותגים שונים יעשו שימוש במציאות רבודה בדרכים שונות, ממתחמי קניות המעשירים את חווית הקנייה לסוכנויות נסיעות המקלות על הזמנת חופשות. כמו שאמרנו, מדובר בטרנד שמושך משתמשים רבים, זאת כמובן בתנאי שהשימוש בו יעשה בצורה חכמה, ובעיקר מועילה.

 

וידאו רב מימדי:

או במילים אחרות, וידאו ב-360 מעלות.
גם כאן אנו מצפים ממותגים שונים לעשות שימוש בטרנד שכבר רבים מכירים. בשנה האחרונה היו מספר מותגים שעשו שימוש חכם מאד בפלטפורמה, במותג המשקאות פאנטה למשל העלו סדרת סרטונים ליוטיוב שבה המשתמשים צריכים לעזור לפרנקו (הפרזנטור המצוייר של המותג) לצאת מהאסקייפ רום אליו הוא נכנס. זה קיים, זה מגניב וסביר להניח שנראה עוד הרבה סרטונים כאלו בשנה הנוכחית.

 

פרסום אישי – יותר ויותר שיווק ממוקד:

מילת המפתח – רלוונטיות.
המותגים חייבים לקלוע למטרה ולהציע שירות/מוצר שרלוונטי לקהל היעד.
לכן פייסבוק השקיעה בפיתוח פלטפורמת פרסום שמסוגלת לפלח לפי קריטריונים כמו גיל, מין, מיקום, מקצוע, הכל כדי שהמפרסמים יגיעו בדיוק לאנשים שצריכים את השירות/מוצר שלהם. דוגמה טובה נוספת היא הפרסום בווייז, שמציעה ללקוח דברים על הדרך ושנמצאים במסלול הנסיעה שלו. הציפייה היא לראות שיפורים בנושא השיווק האישי, זאת משום שככל שהזמן עובר, כך הציפייה של המשתמש לקבל תוכן ושירות שהוא רלוונטי עבורו, וכמה שפחות דברים גנריים.

 

שיווק תוכן איכותי יותר ומקורי יותר:

המטרה – לייצר תוכן שקשור בצורה מסוימת למותג וייתן לצרכן ערך, עניין או מענה לצורך מסויים.
התוכן יכול לבוא במגוון צורות, בין אם בסרטוני וידאו, בכתבת תוכן מעמיקה ואיכותית, כל עוד זה רלוונטי לצרכן, והמותג נמצא מאחורי הקלעים ולא בפרונט, זה עשוי לעבוד.
פלטפורמות כמו Outbrain ו- Taboola מאפשרות הפצה יעילה יותר של התוכן, כאשר באמצעות סריקה של התוכן ממקמים אותו באתר המכיל תוכן דומה.
המגמה תמשיך לדעתנו להתעצם ב-2017, נראה יותר תוכן ש"עשוי לעניין אותנו גם" במקומות שונים וגם מותגים רבים יבינו שזוהי הדרך לייצר עבור הקהל שלהם ערך מוסף, ולהישאר רלוונטיים עבורו.

חשוב לציין שכל הטרנדים והמגמות שצוינו, הם דברים שכבר קיימים בפועל, וזקוקים רק לשכלול המנגנון הפצה רחבה יותר או פיצוח מצד המשווקים. כיום, אחד הדברים החשובים ביותר עבור מותגים וחברות הוא חדשנות, ואם אחד המפרסמים יפתיע עם משהו חדשני לגמרי שאף אחד לא חשב עליו (וכמובן ייצר ערך עבור קהל היעד שלו), הוא רק ירוויח.

חשוב לכם להישאר מעודכנים בטרנדים הכי רלוונטיים גם ב-2017? הירשמו לקורס שיווק דיגיטלי בלהב פיתוח מנהלים.

 

 

 

 

כנס מנכ"לים: חדשנות פורצת דרך