דניאל שמעוני, מנהל אגף לקוחות עסקיים בבזק

דניאל שמעוני, מנהל אגף לקוחות עסקיים בבזק

שם מלא ותפקיד: 

  • שם החברה/מיזם: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ
  • תחום פעילות: תקשורת Voice ו – DATA  לשוק הפרטי והעסקי
  • שנת הקמה: 1984
  • מספר  עובדים: כ-6000
  • פרופיל אישי קצר: מנהל אגף מכירות לעסקים קטנים ובינוניים (SMB) בחטיבה העסקית בבזק, פעילות שהקמתי בבזק לפני שנה ושמתייצבת עם מכירות ברות קיימא שגדלות בסגמנט. לפני כן ניהלתי את אגף הרכש של בזק במשך 5 שנים, ולפני כן את תחום הרכש של בזק בינ"ל. בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות, נשוי בשנית +2

 

שם התכנית/תכניות שלמדת בלהב:

ניהול השיווק, מחזור נובמבר 2011.

 

מהו המהלך העסקי החכם והבולט ביותר שעשית בעקבות הלימודים בלהב?

זמן קצר לאחר סיום התכנית קיבלתי מינוי בבזק בחטיבה העסקית והוטלה עליי המשימה של הקמת אגף מכירות חדש בבזק הפונה לסגמנט ה – SMB. הפעילות כללה מס' אפיקי פעולה ובהם ניתוח הסגמנט ופוטנציאל המכירות הקיים, יצירת חבילות מוצר מתאימות לסגמנט, גיוס והכשרת מערך מכירה הכולל מנהלי מכירות, מנהלי צוותים ונציגי טלמיטינג, הקמת ויצירת ממשקי עבודה פנים ארגוניים לרבות ייסוד תהליך העברת לידים לעסקאות, שותפות בהחלטות קמפיינים פרסומיים, קיום כנסים ללקוחות וכו'. אין ספק שהקורס בלהב סייע לי בהבנת התמונה העסקית, פילוח השוק ובניית מערך המכירות. בנוסף סייע לי הקורס ברמה האישית שכן ביצעתי שינוי מסלול קריירה מעולם הרכש-תפעול לעולם העסקי/שווקי - מכירות לעסקים. (אפשר לומר שהפכתי משוער ששומר על השער לחלוץ שמבקיע גולים...)

 

לקחים ומסקנות שהפקת בעקבות התכנית, העשויים לסייע למנהלים אחרים

אחד נושאים הזכורים לי ביותר מהקורס ושלקחתי הוא לבסס את ההחלטות על נתונים ממשיים ומחקר. בכל החלטה הקשורה במיקוד מכירות/מהלכים בסגמנט אני מתבסס על ניתוח נתונים קיימים ועובדות, דבר אשר מחזק ותומך בהחלטה מושכלת יותר. בנוסף, בכל מהלך שיווקי בסגמנט אנו בוחנים את הROMI – החזר ההשקעה במשאבים השיווקיים שהושקעו, הכל מוחלט על בסיס כלכלי ולא לפי "תחושות בטן" חסרות ביסוס שלעיתים מוטות. בסוף בסוף כן יש את "תחושת הבטן" והחזון אליו שואפים, אבל חשוב לצרף לכך גם עובדות וניתוח נתונים.

 

תאר/י במספר מילים את חווית הלמידה בלהב:

חוויית הלמידה הינה חיובית ביותר, החל מהנושאים הממוקדים שמועברים ע"י ד"ר קרלינסקי בצורה מקצועית ביותר ולעיתים אף משעשעת עם דוגמאות מהחיים ומשפטים חכמים שמתבלים את השיעור. כמי שלא למד את מקצוע השיווק בתואר ראשון (למדתי כלכלה) – היה זה קורס חשוב ביותר שנתן לי כלי עבודה מיידיים ל"מחר בבוקר".
מעבר לכך – אוכלוסיית הלומדים מגוונת ואיכותית , תנאי הלימוד גבוהים כולל כיבוד וחנייה.

 

השאלון האישי: 

  • איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? מס' מנהלים בכירים בבזק מהם אני לומד תוך כדי תנועה. לעיתים אלו גם מנהלים זוטרים ממני מהם אני לוקח תובנות ומיישם
  • עבודה ראשונה – איש מכירות בחוגלה קימברלי, מכרתי נייר טואלט ומוצרי נייר לעסקים בכל אזור הדרום
  • דף הבית שלך באינטרנט - בזק
  • מהו ג'וב חלומותיך? ניהול והנעת אנשי מכירות מהווים מקור סיפוק עצום בשבילי
  • איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים? מתקדם בתחום ניהול המכירות והשווק 

 

לכל סיפורי הבוגרים

להב חוגגת 50
מסלול ניהול עסקי בכיר