פתח תפריט נגישות

דקאן הפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב ופרופסור מן המניין .
מופקד על הקתדרה לשוקי הון ומוסדות פיננסים ע"ש ג'וזף ספרא באוניברסיטת תל אביב, משמש כמנהל המכון למחקר עסקים בישראל ע"ש הנרי קראון וראש הקבץ הפינטק בתוכנית המוסמך במנהל עסקים בבית הספר והיה ראש המכון למחקר ביישומי הבלוקצ'יין.

היה פרופ' חבר וראש הקתדרה על שם פיליפ ה. גייר בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

מחקריו  מתמקדים בסיבות ותוצאות של אי שלמויות בשוק ההון הנוצרות על ידי אינפורמציה אסימטרית, מיסוי ומשפט עסקי בשווקי ההון והחוב ברחבי העולם. מחקריו מראים שמידע, מיסוי וחוקים כלכליים משחקים תפקיד מרכזי בתהליכי קבלת ההחלטות של משקיעים, מנהלים ומוסדות פיננסים. המחקרים פורסמו בג'ורנלים מובילים במימון וחשבונאות, בתחום חוזי חוב, בנקאות, שכר מנהלים, מיסוי בינלאומי, השקעות בינלאומיות, פשיטות רגל והונאות פיננסיות.

בעל ניסיון עסקי רב. מייעץ בנושאים שונים לגופים ממשלתיים, תאגידים, מוסדות פיננסים והתקשורת (כולל הניו יורק טיימס, פורבס והוול סטריט ג'ורנל). שימש ומשמש כחבר ויושב ראש של ועדות שונות במועצות מנהלים של תאגידים ומוסדות פיננסים. הוא גם משמש כיו"ר הועדה המייעצת של האומות המאוחדות (האו"ם) לבקרה פנימית. לפני הדוקטורט הוא היה חלק מצוות החשבות בחברה בינלאומית גדולה וכמבקר בקסלמן וקסלמן.

זכה במספר פרסי הוראה ומחקר.

בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, ודוקטורט במנהל עסקים מהאוניברסיטה של צפון קרולינה בצ'אפל היל.


פרופ' דן עמירם מרצה בתכניות

  • חדש

    ניהול סיכונים

    בעולם גלובאלי, בו אירוע לוחמה מקומי בישראל, הכה גלים באופן מיידי והשליך על מדיניות צבאית וכלכלית של מעצמות ומדינות בכל...

    ימי א׳ 16:00-20:15
    8 מפגשים

מאמרים נוספים מאת פרופ' דן עמירם