פתח תפריט נגישות
פודקאסט "זמן ניהול" – סייבר למנהלים | ד"ר יעקב מנדל

על רקע ההתקפה על חברת הביטוח שירביט, והתקפות נוספות שאירעו בסמוך, טוען ד"ר מנדל שבכל ארגון צריך לתרגל מתקפת סייבר על הארגון ולתחקר מה ניתן ללמוד מההתמודדות עם התקפות אלו.

אחת הנקודות העיקריות שיש לשים אליהן לב היא היכולת של הארגון להמשיך לפעול תוך כדי המתקפה: "כל ההתנהלות בזמן המתקפה צריכה לקחת בחשבון את שיקום האמון עם הלקוחות, והיכולת להמשיך ולגייס לקוחות חדשים ביום שאחרי". 

לדברי ד"ר יעקב מנדל, אירועי מאקרו עולמיים רבים המתרחשים בימים אלו מעודדים התקפות סייבר בעת הזו: הקורונה – שחשפה כשלים בהיערכות של ארגונים לעבודה מרחוק, אירועים ביטחוניים ומתיחויות גיאו-פוליטיות.
ד"ר מנדל שהינו מומחה ויזם סייבר משוכנע שבכל ארגון תקיפת סייבר היא עניין של זמן: "אנחנו נראה יותר ויותר התקפות, בפרקי זמן יותר קצרים, ובעוצמות גבוהות יותר".                                                                               

מנדל מוסיף ש"בעת מתקפה אמיתית, כל בעל תפקיד בארגון צריך לדעת מה הוא עושה, למי הוא מדווח, והכל צריך להיות מוכן – עד רמת ההודעות לתקשורת וההיערכות המשפטית, וכמובן – כל העובדים בארגון צריכים להיות במודעות מלאה לסיכונים, לחשיפה, ולאמצעי הזהירות הנדרשים מהם".

 ד"ר יעקב מנדל הינו ראש מערך לימודי הסייבר בפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א ומרצה בכיר בלהב פיתוח מנהלים.

 הפודקאסט פורסם לראשונה בכלכליסט

המאמר נכתב על ידי ד"ר יעקב מנדל

מנהל בכיר במרכז הפיתוח של בנק ההשקעות האמריקאי ג'יי פי מורגן צ'ייס בהרצליה. בעל ניסיון עשיר ומגוון בתחומי הסייבר ההגנתי וההתקפי, ניהול והגנה על זכויות יוצרים, בדיקות חדירות ופתרונות סייבר לרשתות חכמות.


מאמרים מאת ד"ר יעקב מנדל


ד"ר יעקב מנדל מרצה בתכניות

  • חדש

    ניהול סיכונים

    בעולם גלובאלי, אירוע לוחמה מקומי בישראל, מכה גלים באופן מיידי ומשליך על מדיניות צבאית וכלכלית של מעצמות ומדינות ברחבי העולם....

    ימי א׳ 16:00-20:15
    8 מפגשים