פתח תפריט נגישות
הסדר הנכון: אנשים ואז טכנולוגיה | פרופ' ישע סיון

ג'ראלד ק. קיין כתב ב- MIT Sloan management review: "הקצב המהיר של החדשנות הטכנולוגית הוא לא הבעיה העיקרית שמציבים השיבושים הדיגיטליים, הבעיה העיקרית היא... אנשים. בצורה ספציפית יותר,הקצב השונה בו אנשים, ארגונים ומדיניות מגיבים להתקדמות טכנולוגית...


איך מובילים שינוי דיגיטלי בארגון, ויוצרים ערך אסטרטגי מחדשנות טכנולוגית?

חברות מנווטות בהצלחה את האתגרים הנוצרים על ידי שיבושים דיגיטליים דרך לקיחת יוזמות בעלות אופי יותר ארגוני וניהולי מאשר טכני".

מנסיונינו, זו הגישה הנכונה והיא מראה שטרנספורמציה דיגיטלית אמיתית, מתבססת בעיקר על מנהיגות של טרנספורמציה דיגיטלית.
מנהיגות שכזו מצמיחה תשתית דיגיטלית, ומאמצת אסטרטגיות עסקיות חדשות. אבל הדבר החשוב מכל הוא ההבנה שהאתגר ביצירת עמידות ארגונית בעידן הדיגיטלי, הוא אתגר המכיל אנשים. 

הבחירה לתת להנהלה ולעובדים את הכלים להבנה ולהפחתת הכוח הדיגיטלי, זה מה שמבדיל בין הארגונים שנותרים מאחור לבין אלו שמשגשים.זה נכון במיוחד עבור חברות שלא התחילו כדיגיטליות ומצאו עצמן מתקשרות להדביק את הקצב, לא משנה כמה מהירות הן היו באימוץ הטכנולוגיה העדכנית ביותר.

למרות שיצירת תרבות דיגיטלית עלולה לתת רווח פחות מוחשי מאשר מערכת ERP למשל, תרבות דיגיטלית היא מתנה שממשיכה לתת. אמנם שני הדברים הכרחיים, אבל החזר ההשקעה של בניית תרבות דיגיטלית משגשגת היא ארוכת טווח הרבה יותר.

זו הסיבה שפיתחנו בלהב פיתוח מנהלים את קורס מנהיגות דיגיטלית, בו תקבלו כלים אופרטיביים לתכנון והובלת שינוי דיגיטלי בארגון, ותלמדו כיצד ליצור ערך אסטרטגי מחדשנות טכנולוגית.
הובלת יוזמות דיגיטליות בארגון היא קריטית לעיצוב תרבות דיגיטלית חדשנית.
כאשר אתה מחליט להצטרף למסע של הטרנספורמציה הדיגיטלית, תמיד תזכור את הסדר הנכון – אנשים, ואז טכנולוגיה.

הכתבה פורסמה לראשונה  באתר חברת I8 Ventures

המאמר נכתב על ידי פרופ' ישע סיון

מייסד ומנכל חברת i8 ventures. התמחותו כוללת פיתוח ומימוש פתרונות חדשניים בחברות, בהיי-טק, במוסדות ממשלתיים וביטחוניים


מאמרים מאת פרופ' ישע סיון