רשת מלונות פתאל

רשת מלונות פתאל

תכנית ניהול מתקדמת להנהלת רשת מלונות פתאל

מועד

2011

פרופיל משתתפים

כ-70 מנהלים ממגוון רחב של תפקידים ברשת פתאל, החל מהבעלים ויו"ר החברה מר דוד פתאל, מנהל הרשת מר רפי שדה, מנהלים בכירים ממטה הרשת, מנכ"לי המלונות מכל הארץ, מנהלי שיווק, מנהלי משאבי אנוש אזוריים ועוד.

מטרות התכנית

  • הקניית הבנה מתקדמת בתחומים המרכזיים בדיסציפלינות הניהוליות של ימינו. 
  • להוות אמצעי נוסף בהגשמת החזון של פתאל: רשת המלונות הטובה והאיכותית בישראל, שמצליחה לתת ערך מוסף לעובדיה שיבחרו בה כמקום עבודה שיהווה קריירה עבורם, לאורחים שיבחרו בה כרשת הבית, ולבעלי המניות של הרשת.

 

תיאור התכנית

  • התכנית פותחה כך שיינתן מענה לאתגרים בפניהם עומדת רשת מלונות פתאל:
    • הרשת עברה בשנה האחרונה תהליך של רכישה ומיזוג רשת מלונות אזורים, במסגרת תהליך זה הצטרפו לחברה מספר רב של בתי מלון חדשים שהותאמו למותגים של מלונות פתאל: ליאונרדו, הרודס ועוד. בכדי להעמיק את ההבנה של השלכות תהליך המיזוג, נלמדו תכנים בנושא תרבות ארגונית בחברות ממוזגות.
    • הרשת מתמודדות עם סביבה תחרותית מאתגרת, עונתית ורווית אי-וודאות. כדי להתמודד עם מציאות ניהולית זו נלמדו תכנים כגון אסטרטגיה עסקית תחרותית, תורת המשחקים ככלי לקבלת החלטות וניהול בתנאי אי וודאות. כמו כן, יום שלם הוקדש ללימודי הסביבה המאקרו כלכלית, התרבותית והמגמות הצפויות בישראל בתחומים אלו.
    • מבין האתגרים השיווקיים הניצבים בפני הרשת: יצירת נאמנות לקוחות, הגדלת שיעור הלקוחות החוזרים וניהול אפקטיבי של מאגר הלקוחות.לכן נלמדו תכנים העוסקים בשיווק כמו התנהגות צרכנים ויחסי צרכן-מותג, ניהול אסטרטגיית שירות וארגון ממוקד לקוח.
  • הושם דגש על איזון בין אקדמיה לבין פרקטיקה ניהולית ויישום בשטח. תרגום המודלים והתיאוריות הניהוליות נעשה בעזרת ניתוח חקרי מקרה, סימולציות ובעיקר הרצאות אורח של מנהלים בכירים מהשטח, וביניהם: פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, חיים רומנו, רמי שביט, עמוס שפירא, נחמיה שטרסלר ודני גילרמן. 

מסקנות והמלצות

רונן כהן, מנהל משאבי אנוש רשתי, רשת מלונות פתאל: "את התכנית החלטנו להוציא לפועל תקופה קצרה לאחר המיזוג ומטרותיה העיקריות היו לחשוף את המנהלים הבכירים בחברה לניהול עכשווי, יישום הלמידה במלונות הרשת וגיבוש צוות המנהלים המתהווה. במשך תכנית הלימודים חווינו מרצים מצוינים מן האוניברסיטה אשר כל אחד בתחומו היה מרתק, אך יחד עם זאת הקפדנו לשלב בתכנית מרצים נוספים ממגזרים נוספים ושונים במשק הישראלי אשר הוסיפו עניין רב לתהליך הלמידה כגון עמוס שפירא  מנכ"ל סלקום, רמי שביט יו"ר ובעלים המשביר לצרכן ועוד.
אין ספק כי התכנית הוגדרה כהצלחה רבה בקרב מנהלי החברה והמשתתפים בה, זאת לא רק בזכות ההרצאות המרתקות והדינימיקה שנוצרה בהן אלא גם מן הצוות הניהולי של האוניברסיטה מר אודי אהרוני מנכ"ל להב, ואלון אפשטיין מנהל הפיתוח של להב אשר סייעו לנו רבות הן בבניית התכנית והן ביישומה הלכה למעשה".

 

אלון אפשטיין, מנהל הפיתוח בלהב: "אחד האתגרים שעמדו בפנינו בתכנית הייתה ההטרוגניות של אוכלוסיית המשתתפים שהינם בעלי תחומי התמחות שונים. נדרשנו לפנות למכנה משותף רחב, וכן להביא לכך שכל המשתתפים יאותגרו וירוויחו מכל מפגש ומכל נושא. מניסיוננו, ומה שהוכיח עצמו גם בתכנית זו,  בחירת תכנים ברמה האסטרטגית של הארגון והצפת דילמות רחבות, מאפשרות הירתמות ועניין של כלל המשתתפים. 
המפגש עם קולגות ממגזרים שונים במשק, וקיום דיון אינטראקטיבי אודות ההשלכות על פתאל, אפשר למשתתפים לגלות פתיחות לדון בסוגיות שאינן אישיות להם או לארגונם, ולאחר מכן לגזור עבור עצמם מסקנות ותוכניות פעולה המותאמות לצרכיהם האישיים והארגוניים.
גורם נוסף להצלחת התכנית הוא השתתפותם הפעילה של בעל הרשת והיו"ר, דוד פתאל, ושל המנכ"ל, רפי שדה, שתרמה להירתמות של כלל המשתתפים לתהליך הלמידה, לצד העברת מסר ברור שלמידה והתפתחות הינם חלק אינטגראלי מהתרבות הארגונית של פתאל. יצירת אפשרות לדיאלוג פתוח לאורך שדרת הניהול של הארגון מעבירה מסר של פתיחות ושותפות במאמצים ליצירת ערך קולקטיבי". 

למידע נוסף אודות תכנית ניהול המותאמת לארגונך